ماهیگیری در کیش
تک پر

سواحل زیبای جزیره کیش تجربه کنند و از بک تور مسافرتی لذت ببرند . برای برخی از خانواده هایی که به کیش سفر کرده اند فرصت مغتنمی است تا کودکان در کنار پدر و مادر علاوه بر کسب تجربه های جدید در جمع خانواده با انواع ماهی های جنوب کشورمان و حیات گونه های متعدد آبزیان، بیشتر آشنا شوند.

خاك كیش دارای ساختار مرجانی است و با رنگ نقره فام در زیر آفتاب از درخشندگی خیره‌كننده‌ای برخوردار است. این ویژگی را بسیاری از سواحل دنیا كه از ماسه خاكستری پوشیده شده اند، ندارند. آب دریا در ساحل این جزیره شفاف و روشن است . و تا فاصله‌ای دور می توان كف دریا را به راحتی تماشا كرد. كارشناسان محیط ‌زیست این خاصیت را به وجود مرجان‌ها در پیرامون جزیره نسبت می دهند و معتقدند كه مرجان ها به صورت طبیعی موجب تصفیه آب و شفافیت و زیبایی سواحل جزیره هستند.

coffs-and-urunga-730x486

كیش به نسبت وسعت خود دارای یكی از وسیع ترین ساحل هاست و در دنیا كمتر ساحلی را می توان یافت كه به وسعت سواحل كیش قابل استفاده باشد و مسافران بتوانند با آرامش و دور از غوغاهای سواحل معروف در آن به استراحت بپردازند. ماهی‌ها و دیگر آبزیان موجود در سواحل كیش، استثنایی‌ترین ویژگی این جزیره به شمار می‌روند. ماهی‌های تزیینی و بسیار زیبا كه در آب‌های حاشیه كیش غوطه‌ور هستند و وجودشان را از تماشاگران پنهان نمی‌كنند، از جاذبه‌های استثنایی كیش به حساب می‌آیند و می‌تواند مسافران را ساعت‌ها سرگرم كنند. در عین حال مرغوب‌ترین ماهی‌های خوراكی كشور نیز در همین سواحل توسط شركت صید كیش و بومیان ماهیگیر صید می شود. علاقمندان به ماهیگیری می توانند در سواحل جنوبی و غربی جزیره به صید بپردازند. ساحل كیش از كم خطرترین سواحل دنیاست و سواحل کیش از دیدنی ترین جاذبه های تور کیش است .

DSC_0078

آب‌های ساحلی كیش فاقد كوسه خطرناك بوده و استفاده از آب دریا بی خطر است. لازم به یادآوری است، كوسه‌هایی كه بعضا در ساحل كیش دیده می شوند از ماهی های كوچك تغذیه می‌كنند و برای شناگران خطری ندارند ( البته احتیاط شرط است همیشه ). ساحل كیش از آن نوع سواحل استثنایی است كه هم در فصل سرد و هم در فصل گرم برای مسافران قابل استفاده می‌باشد وامكان ورزش‌های دریایی در آن فراهم شده است. گستردگی سواحل، دریای زلال و آرام وگرمای مهربان آفتاب جنوب در محیط آرام و بی سروصدای جزیره، شرایط مطلوبی را برای علاقمندان به ماهی گیری در كیش فراهم آورده است. گردشگران جزیره کیش با ماهیگیری در سواحل زیبای این جزیره مرجانی لحظات خاطره انگیزی را تجربه می کنند.

انواع ماهى هایى كه توسط این صیادان صید مى شوند شامل: ماهى شیر، سُرخو، سه كله، كافُر، شهرى، جاش سال، جاش طلایى، جت، هوور، كوسه، نیزه، هامور، زرده، صافى، طوطى، حلالى، گرفه و زل است.

111

1

mahigiri2هتل های کیش

File_20141040397

ماهیگیری تفریحی در كیش در سرتاسر سواحل جزیره (به غیراز منطقه اسكله تفریحی) آزاد است علاقمندان می توانند با استفاده از وسایل ساده ماهیگیری با قلاب های معمولی كه تهیه آن ها از فروشگاه های ورزشی كیش امكان پذیر است و بدون بهره مندی از ادوات خاص و یا دانش کافی در خصوص شرایط صید ماهی ، تنها با هدف نشاط روحی و بهره گیری از طبیعت زیبای خلیج فارس ساعاتی از وقت خود را به ماهیگیری اختصاص دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 23:38 :: توسط : sara

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تک پر و آدرس nazi.hossein.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.